Giveaways tips

GIVEAWAYS

Då var det dags för IT-mässan Webbdagarna. Jag fick uppdraget att fixa s.k giveaways i montern på mässan.Hur skulle man förbereda sig på bästa sätt för att sticka ut från mängden?Choklad,karameller och pennor känns rätt ointressant sett ur den aspekten.Det var för vanligt och uttjatat.

Först och främst vill man ju ge ett gott intryck i montern och det skall kännas kul att kunna ge besökaren och den potentiella kunden något bra på plats samt att den även i bästa fall skall bli en bra “ reminder” om vårt företag även efter mässan.

Giveaways

I England kallas giveaways för freebies och jag Googlade litegrann på vad som var vanligt där på olika mässor. Där jobbar man mycket med s.k goodie-bags dvs färdiggjorda kassar/påsar med ett intressant innehåll kombinerat med informationsblad om Ert eget företag och kanske en tävling där kunden kunde vinna ett riktigt bra pris. Smart tänkte jag. Då fick man ju indirekt den potentiella kunden att lämna sina kontaktuppgifter.

Nu återstod ju sen frågan vad påsen/kassen skulle innehålla.

  • Vad fick den kosta?
  • Skulle den lämnas till alla besökare eller bara till vissa som kändes seriösa efter ett kundsamtal?
  • Målsättningen för mitt inköp är att sprida vårt varumärke med rätt känsla till den potentiella kunden.
  • Var kunde jag få hjälp?
  • Min kompis Nick tipsade om ett företag som hette Abstraktreklam hade jag haft bra kontakt med när vi tidigare köpt in reklampennor och profilkläder till företaget.

Då Abstrakt Reklam låg nära flygplatsen i Malmö (ca 15 min) gjorde vi som så att Nick och jag tog ett lågprisflyg med Malmö Aviation till Malmö. Vår kontaktperson mötte upp på flygplatsen.

Inom kort kommer jag att presentera vad vi valde att stoppa ner i givaway-kassen.

Nedan kan ni kika in på delar av deras utbud på detta. På hemsidan finns förstås massor av andra prylar man kan kalla giveaways.

http://www.abstraktreklam.se/produkter/reklamprodukter/sommarprodukter/giveaways/  

Post A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *